Mijn Màrklinclubbaan

Dit is het begingedeelte van de Märklin Clubbaan. Een loop van bijna een meter 20 met een hellingshoek van +/- 5%. Moet te doen zijn dachten wij zo.

Als je de rest wil zien kan je mij altijd mailen via het contactformulier op de homepage. Dan stuur ik je een aantal foto`s van het verdere verloop.

Vordering Märklin Clubbaan.
De afgelopen weken hebben wij niet stilgezeten en dat kun je wel merken aan de opbouw van de baan.
Met man en macht zijn we aan de slag gegaan met het vastleggen van het vaste gedeelte en het bepalen van de
stopsecties met de bijbehorende seinen. We zullen nog een aantal seinen moeten kopen voor dat gedeelte.
De sporen liggen nu nagenoeg op de goede steekafstand, zodat er begonnen kon worden met de helling.(Dat was
ook ons streven). Afgelopen maandagavond d.d.: 24-08-2015 was het dan zover en konden wij voorzichtig het een
en ander uitproberen.
Heel voorzichtig met E-lok 1200 en 4 rijtuigen probeerden wij de helling uit, wat wij al gelegd hadden. Het geheel
zal nog vastgezet moeten worden en ook uitgelijnd en verstevigd, dit alles voor de toekomst. Het resultaat was dat
de E-lok het goed deed en we met opgeheven hoofd naar huis gingen.
Ikzelf ga weer eens proberen om verder te werken aan de rangeerbak en het station, zodat wij ook weten wat we
daar nog nodig hebben om het compleet te maken.

Zoals jullie al wel gemerkt hebben zijn er een aantal mensen van de Marklinbaan ook in de vakantie door gegaan met werken aan de baan.

Doordat deze mensen dat gedaan hebben zijn we nu al een aardig eind op weg.

Vooropgesteld dat er nog aardig wat gedaan moet worden vinden wij zelf dat we flink opgeschoten zijn.

Een opsomming van de tot nu toe gedane werkzaamheden zal ik even globaal opschrijven.

De hellingbaan is met verschillende treinen getest en goedgekeurd, dus kan de baan nu definitief aan de tafel gemonteerd worden.

De stationssporen zijn parallel uitgelijnd en kunnen nu met de wissels aan de tafel worden vastgeschroefd.

De overgangsplaatjes zijn aangebracht en het overige spoor is ook vastgeschroefd.

Het vaste gedeelte van de baan, zoals wij dat noemen, is al het spoor reeds vastgeschroefd, de plaatjes zijn aangebracht, het tijdelijke bedieningspaneel is aangebracht en er is begonnen met het plaatsen en uitproberen van de bovenleiding.

De bak met de opstelsporen daar is het spoor reeds vastgeschroefd, de bovenleiding nagenoeg aangebracht, alle bedrading is opgelengd en aangebracht en er is begonnen met het plaatsen van de seinen.

 

Ook deze maand hebben we niet stilgezeten en hebben we wederom een stap voor uit gezet. Daar ik geen project meer heb en werkzoekende ben, heb ik nu alle tijd om mij volledig hieraan te wijden.

Met de nodige aanbestedingen en ijver kon ik het voor elkaar krijgen om de laatste passtukken uit te tekenen en uit te zagen. En dat met hulp van Optrack, dank hiervoor.

Afgelopen maandagochtend heb ik het spul meegenomen en verder afgemaakt.

Verder hebben we even gekeken wat we nog verder nodig hebben om het geheel af te maken.

Dus rijdraden en mastjes en passtukken voor de bovenleiding. Als dit voor elkaar komt dan wij al dik tevreden.

Er is ook iemand begonnen met het repareren van ons hoofdstation gebouw Villingen-Schwenningen

Het vergt nog wat improvisatie om dat voor elkaar te krijgen.

Deze foto laat zien, de paradebocht, en het stationsemplacement met de bijbehorende masten voor de bovenleiding, zoals wij het zien en zullen uitvoeren. Er komen hier ook nog 2 seinen per spoor en de Ontkoppelmastjes voor de ontkoppelrails.

Er is nog wel meer te vertellen over deze clubbaan, want we zijn in een vergevorderd stadium dat we kunnen verder bouwen met de vervolgbakken. De totale lengte wordt dan 5.10 + 5.40 m.= 10.50 m.

En  1.20 m. Breed.

Later een wat uitgebreider verslag.

 

 

 

Maak jouw eigen website met JouwWeb